Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

U bent hier: Home / Helpdesk / Veelgestelde vragen / Wachtwoorden: veelgestelde vragen

Wachtwoorden: veelgestelde vragen

Een wachtwoord aanvragen doet u online via homepage van de SFK website. Klik bij inloggen op Wachtwoord vergeten.

 

  1. Mijn wachtwoord lijkt niet te werken. Waar kan dit aan liggen?
  2. Ik heb na mijn aanmelding als deelnemer bij de SFK geen wachtwoord ontvangen, wat moet ik doen?
  3. Ik heb meerdere wachtwoorden, welke gebruik ik precies waarvoor?
  4. Zijn er meerdere wachtwoorden voor het inloggen in SFK Select of in de webrapportages?
  5. Kan ik mijn wachtwoord telefonisch opvragen of per e-mail toegestuurd krijgen?
  6. Kan iemand anders zomaar toegang krijgt tot mijn apotheekcijfers?
  7. Mijn wachtwoord staat standaard opgeslagen in mijn browser, hoe kan ik het zien?

 


 

1. Mijn wachtwoord lijkt niet te werken. Waar kan dit aan liggen?

Mogelijk is het volgende aan de hand:

  • Er wordt geen rekening gehouden met hoofd- en kleine letters (zowel de gebruikersnaam als het wachtwoord is hoofdletter gevoelig, alle letters zijn in kapitalen)
  • U heeft de CapsLock aanstaan wanneer u het wachtwoord invoert: dit zorgt ervoor dat, wanneer u het wachtwoord intypt, tevens de CIJFERS worden veranderd: 1 wordt ! / 2 wordt @ / 3 wordt # enzovoort.
  • U gebruikt niet de juiste inloggegevens. 

2. Ik heb na mijn aanmelding als deelnemer bij de SFK geen wachtwoord ontvangen, wat moet ik doen?

U kunt uw wachtwoorden opvragen bij de helpdesk van de SFK via 070 37 37 444 of via e-mail helpdesk@sfk.nl aanvragen. De wachtwoorden worden u dan per post toegestuurd. De SFK adresseert de wachtwoorden uitsluitend aan de beherend apotheker of aan de bij de SFK geregistreerde contactpersoon.

3. Ik heb meerdere wachtwoorden, welke gebruik ik precies waarvoor?

  • Normaal gesproken heeft u één hoofdgebruiker die toegang heeft tot alle gratis en betaalde SFK rapportages.
  • U kunt als hoofdgebruiker één of meer extra accounts aanvragen voor bijvoorbeeld assistenten of stagiares. De hoofdgebruiker kan per gebruiker instellen tot welke rapportages die toegang krijgt.
  • Bekijk uw gebruikers of vraag een extra account aan via Mijn SFK > Accounts en wachtwoorden (inloggen)

4: Zijn er meerdere wachtwoorden voor het inloggen in SFK Select of in rapportages?

Nee. De gebruikersnaam en het wachtwoord om in te loggen in zowel SFK Select als de rapportages op de startpagina zijn exact hetzelfde.

5. Kan ik mijn wachtwoord telefonisch opvragen of per e-mail toegestuurd krijgen?

  • Wachtwoorden per telefoon: Nee. Voor uw eigen veiligheid is vastgelegd dat het niet mogelijk is om uw wachtwoorden te verkrijgen per telefoon. De SFK kan immers niet controleren wie de wachtwoorden telefonisch aanvraagt. Wachtwoorden worden uitsluitend per post verzonden aan de beherend apotheker.
  • Wachtwoorden per mail: Ja, mits de SFK een aantal controles kan uitvoeren om te bevestigen dat u bevoegd bent om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Wij vragen u daarom gebruik te maken van de link Wachtwoord vergeten wanneer u bij het inlogscherm bent, en de gevraagde gegevens in te vullen. Na controle sturen wij u het wachtwoord per mail, naar het bij ons bekende mailadres. 

U kunt uw wachtwoord altijd zelf wijzigen via Mijn SFK > Accounts en wachtwoorden (inloggen)

6. Kan iemand anders zomaar toegang krijgt tot mijn apotheekcijfers?

Voordat de SFK u uw wachtwoorden toekent, wordt er controle gedaan op de identiteit van de aanvrager.

7. Mijn wachtwoord staat standaard opgeslagen in mijn browser, hoe kan ik het zien?

U weet uw wachtwoord niet meer, omdat u het wachtwoord had opgeslagen in uw browser en automatisch inlogde?
Zo vind u het terug!

 

Back to top